dinsdag 16 maart 2010

Gecensureerd blog van Marcello: 'Wilders in de Raad'.


De bekende Haagse kunstenaar Marcello was gevraagd om een column te schrijven voor Den Haag Direct. Zijn kritische column over Wilders en zijn aanhang werd echter door de redactie van deze website 'voor en door Hagenaars en Hagenezen' geweigerd. Zelfs de bijbehorende illustratie werd als mogelijk 'beledigend' ervaren!

Omdat 'De Willem' pal staat voor de vrijheid van meningsuiting - zij het met in achtneming van zekere fatsoensnormen - krijgt Marcello hier de ruimte om zijn column te publiceren. Lees en oordeel zelf: wat is hier nou mis mee?
...............................................................................Belasting?
'Wilders in de Raad'.

Geert Wilders toch in gemeenteraad Den Haag, koppen vrijwel alle nieuwssites en kranten. Dit nieuws is voor sommige mensen goed nieuws en voor sommige mensen slecht nieuws. Voor mij persoonlijk is het slecht nieuws want ik kan me absoluut niet vinden in de standpunten van de PVV. Ik ben namenlijk links, gelukkig kan je daar (nu nog) gewoon voor uitkomen in Nederland. Ik ben het over het algemeen oneens met vele rechtse standpunten en al helemaal met PVV standpunten als belasting op hoofddoekjes of zelfs een verbod op het dragen hiervan. Ik zal echter de PVV-ers niet beledigen. Ik zal hun partijnaam PVV niet als een kleine jongen als Partij Voor Viezerikken uitleggen. Ik zal ook niet roepen dat er voor Fritsma alleen maar schoonmaakwerk is. Ik zal ze geen tuig in de gemeenteraad noemen. Ik wil ze niet laten schuimbekken en zal ze niet beledigen om hun uiterlijk, hoewel dit laatste niet zo moeilijk is. Ik vergelijk ze niet met ratten of ander ongedierte. Ik noem ze ook geen hufters met een fout oorlogsverleden. En ze vergelijken met de SS is voor mij al helemaal ondenkbaar...

In een minuut of tien vond ik onderstaande reacties van PVV-aanhangers op het internet, ik ben maar gestopt met zoeken...

De gevonden reacties:

- Henrie: "Top Geert, pak ze!"

- Dromer: "Had Jeltje er op gerekend dat zij als Partij v.d. Allochtonen een vrijbrief te hebben enz."

- Boris Blagirof: "Jetje Nieuwenhove moet haar plaats gewezen worden, en dit is alleen in huize Rode Ochtendgloren, waar zij als keukenhulp goede diensten kan verrichten.

- Steffie: "Het tuig heeft de straat al overgenomen, zitten in de gemeenteraad en in de regering"

- Ed Z: "Geen rimboe achtige pest-regels"

- Willem: "Halsema, Pechtold, en vele andere hebben er voor gezorgd, dat islamieten en nederlandse vijfde-colonners Wilders naar 't leven staan."

- Change: "Onnavolgbare strateeg laat ze schuimbekken en in paniek naar stokken zoeken."

- JF Eshaa: "Gecondoleerd Jeltje van Nieuwenhoven , overigens heb je hier en daar wel wat stootkussens van jezelf, om je te beschermen als Wilders je alle hoeken van de Raadzaal doet zien."

- Rita Remmerswaal: "Het blijven ratten van het allerlaagste soort. Hopelijk dat steeds meer mensen gaan inzien dat de linkse elite hun tijd gehad hebben."

- Jan H: "Nu al zie ik die hufterige politici met "Wir haben es nicht gewusst"."

- Moi2: "De Linkse Haagse subsidie-uitvreters krijgen ineens een hartverlamming. Lopen ze de kans te moeten gaan werken in plaats van in een gesubsidieerd multiculti clubje te parasiteren op de gemeenschap."

- YouBastard: "Dat de Islam een SS divisie heeft geleverd vergeten we ook maar liever."

Marcello

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het verstandiger en eerlijker om niet de aanhangers, maar de raadsleden zelf te citeren. Zoals bijvoorbeeld Arnoud van Doorn, raadslid voor de PVV vandaag op twitter:

    @vanDoornA

    Groen Links blijft in haar oude rol als schoothondje van de PvdA. Jammer.

    @vanDoornA

    Partij van de Arrogantie doet haar naam wederom eer aan. Afstraffen die theedrinkclub op 9 juni!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed stukkie: http://nul70.blogspot.com/2010/03/collegevorming-den-haag-aflevering-2_16.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik volg die Van Doorn niet. Kon als medewerker van Willem van der Velden ook al geen normale zin formuleren.

    BeantwoordenVerwijderen