vrijdag 8 maart 2013

Twitter moet sjieker!


Enige regels die men mijns inziens in acht moet nemen om Twitter leuk te houden.  Ik zal mij er in ieder geval zelf aan proberen te houden. Mocht ik mij er in het verleden niet (helemaal) aan gehouden hebben dan vraag ik daarvoor excuses.

A: Eigen tweetgedrag.

1.       Volg alleen mensen die je interessant en/of leuk vindt.

2.       Retweet alleen tweets die je interessant en/of leuk vindt.

3.       Negeer tweets die je dom of slecht vindt, of anderszins niet waardeert.

4.       Gebruik alleen argumenten als je een tweet dom of slecht vindt, of anderszins niet waardeert en je de neiging niet kunt onderdrukken om te reageren.

B: In geval van onheuse bejegening.

1.       Verlaag je nooit tot het niveau van je discussiepartner indien deze zich niet aan de regels onder A houdt.

a.       Geen jij-bakken

b.      Geen stropoppen

c.       Geen scheldwoorden

d.      Geen naamgrappen

e.      Geen ... vul zelf maar verder in.

2.       Blijf altijd kalm redeneren, ook als uw discussiepartner schuimbekkend aan het schelden is.

3.       Helpt 2 niet: stop met reageren.

4.       Helpt 3 niet: blocken.

Zo wordt het vast sjieker.

Misschien wordt het zelfs chic!
 
Vergeet nooit: Twitter is liefde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten