zaterdag 19 februari 2011

Als je dan toch ...

Jerry Snellink, de nummer 4 op de SP kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen, studeert Bestuurskunde en Overheidsmanagement aan de Haagse Hogeschool. Ik ben docent bij die opleiding en sta 11 op de PvdA-lijst

Bij de gemeenteraadsverkiezingen stonden we ook allebei op de kieslijst. We hadden foto's gemaakt waarop we elkaar aanprezen, als 'je dan toch SP, of PvdA' zou gaan stemmen.

In de Provinciale Statencampagne zouden we dat herhalen. De gelegenheid deed zich voor toen we elkaar troffen bij een debat bij de Afro-Surinaamse Vereniging. We poseerden voor dit schilderij dat daar hing:



Toen ik thuis kwam liet ik de foto aan mijn vrouw zien. 'Die kunstenares ken ik', zei ze. Dat kon kloppen, want ik had met haar gepraat en ze werkte, net als mijn vrouw, bij de dienst SZW van de gemeente Den Haag. 'Dat is een schilderij van Wonny Stuger. Dat schilderij dat boven de bank hangt is ook van haar. Ik geloof dat ik de eerste was die ooit iets van haar heb gekocht.'



De wereld was weer gezellig klein!

De 'gemeenteraadsfoto's' vind je hier en hier

Hier vind je de website van Wonny Stuger

Een interview met Jerry Snellink vind je hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten